Privatlivspolitik – SELFINVEST ApS

Ved SELFINVEST ApS ("SELFINVEST" og "vores") er fortrolighed og databeskyttelse en høj prioritet. Denne privatlivspolitik gælder for vores behandling af personoplysninger og giver dig de informationer, som du har ret til at modtage i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. Du skal læse privatlivspolitikken, før du indsender dine personoplysninger til SELFINVEST.

Dataansvarlig og kontaktoplysninger

Den dataansvarlige for dine personoplysninger er:

SELFINVEST ApS
Adresse: Turbinevej 10, 5500 Middelfart, Danmark
CVR-nummer: 15008091
Telefon: +45 88 38 60 30
 

Privatlivspolitik for lejere

For at sikre gennemsigtighed i behandlingen af dine personoplysninger som lejer, henviser vi til vores Privatlivspolitik for lejere.
 

Brugere af hjemmesider

Denne sektion beskriver SELFINVESTs politik for behandling af personoplysninger indsamlet fra brugere af SELFINVESTs hjemmesider www.selfinvest.dk.

 

Indsamling af personoplysninger

SELFINVEST kan indsamle, behandle og opbevare personoplysninger om dig i følgende tilfælde:

  • Når du besøger vores hjemmesider,
  • Når du kommunikerer med SELFINVEST,
  • Når du benytter andre funktioner og tjenester, som SELFINVEST tilbyder,
  • Når du søger et job.

 

Kategorier af personoplysninger

SELFINVEST kan indsamle, behandle og opbevare følgende personoplysninger om dig:

  • Identifikationsoplysninger (såsom navn, e-mailadresse, telefonnummer og lignende).
  • Kommunikation med dig.
  • Interesser.
  • Digitale fodspor (såsom oplysninger om din brug af vores hjemmesider, IP-adresse, MAC-adresse, browsertype, operativsystem og version, forbindelse til Wi-Fi SSID, enhedsnavn, lokaliseringsdata og tidszone).

 

Formål med behandlingen

Dine personoplysninger kan behandles til følgende formål:

  • Generel markedsføring.
  • Behandling af anmodninger fra dig.
  • Generel kommunikation.
  • Rekruttering.
  • Support.
  • Produkt- og serviceudvikling.
  • Statistik og analyse.

 

Juridisk grundlag

SELFINVEST vil primært behandle dine personoplysninger på baggrund af følgende juridiske grundlag:

  • Legitime interesser: Behandlingen er baseret på vores legitime interesser, eksempelvis for at kunne besvare dine henvendelser, udarbejde statistikker, analysere, markedsaktiviteter (hvor samtykke ikke er påkrævet), supportere og for at forbedre vores produkter og tjenester (Artikel 6 (1) (f) i GDPR).

 

Opbevaringsperiode

Dine personoplysninger vil blive opbevaret i en periode på 6 måneder, hvorefter de anonymiseres.

 

Cookies

Vi bruger cookies på vores hjemmesider. Du kan læse mere om brugen af cookies i vores Cookiepolitik, som du kan finde via følgende link: Cookiepolitik.

 

Links til andre hjemmesider

Vores hjemmesider kan indeholde links til andre hjemmesider. Vi er ikke ansvarlige for indholdet på andre virksomheders hjemmesider eller deres praksis i forbindelse med indsamling af personoplysninger. Når du besøger andre hjemmesider, anbefales det, at du læser ejerens politik for beskyttelse af personoplysninger samt andre relevante politikker.

 

Kontaktpersoner hos leverandører og andre samarbejdspartnere

Denne sektion beskriver SELFINVESTs politik for behandling af personoplysninger indsamlet fra ejere af enkeltmandsvirksomheder eller kontaktpersoner hos kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere.

 

Indsamling af personoplysninger

SELFINVEST kan indsamle, behandle og opbevare personoplysninger om dig i følgende tilfælde:

  • Når din virksomhed eller den virksomhed, du er ansat i, indgår en aftale med SELFINVEST,
  • Når du har vist interesse for SELFINVESTs produkter eller tjenester, f.eks. ved at give dit visitkort til SELFINVEST,
  • Når du samarbejder og kommunikerer med SELFINVEST.

 

Kategorier af personoplysninger

SELFINVEST kan indsamle, behandle og opbevare følgende personoplysninger:

  • Identifikationsoplysninger (såsom navn, e-mailadresse, telefonnummer og lignende),
  • Individuelle oplysninger, såsom foretrukket sprog,
  • Organisatoriske oplysninger, såsom virksomhedsnavn, virksomhedsadresse, jobstilling, forretningsområde, primære arbejdssted og land,
  • Kontraktuelle oplysninger, såsom bestillinger, fakturaer, kontrakter og andre aftaler mellem din virksomhed (eller din arbejdsgiver) og SELFINVEST, der kan inkludere fx dine kontaktoplysninger og kommunikation med dig,
  • Legitimitetsdokumenter som pas eller kørekort, hvis vi er forpligtet til at udføre "kend din kunde"-procedurer,
  • Finansielle oplysninger, såsom betalingsbetingelser, bankkontodetaljer og kreditvurderinger.

Sådanne oplysninger kan leveres direkte af dig (primært via e-mails og anden korrespondance) eller af en tredjepart, såsom din arbejdsgiver.

 

Formål med behandlingen

Dine personoplysninger kan behandles til følgende formål:

  • Generelt for at planlægge, udføre og administrere forretningsforholdet, herunder eventuelle kontrakter,
  • Administration, såsom håndtering af betalinger, kreditvurderinger, udførelse af regnskab, revision, fakturering samt levering af supporttjenester,
  • Udførelse af anmodninger modtaget fra dig,
  • Generel kommunikation,
  • Udvikling af produkter og tjenester,
  • Statistik og analyse,
  • Overholdelse af lovgivning og regulering, såsom opfyldelse af vores juridiske og compliance-relaterede forpligtelser til at forhindre ulovlig aktivitet eller vores forpligtelse til at udføre "kend din kunde"-procedurer,
  • Behandling af retstvister.

 

Juridisk grundlag

SELFINVEST vil primært behandle dine personoplysninger baseret på følgende juridiske grundlag:

  • Kontraktmæssig forpligtelse: Behandlingen af dine personoplysninger vil sommetider være nødvendig for at opfylde en kontrakt (Artikel 6 (1) (b) i GDPR).
  • Legitime interesser:  Vi kan behandle dine personoplysninger i henhold til vores legitime interesser, for eksempel for at administrere daglige operationer i overensstemmelse med lovlige og rimelige forretningspraksisser, herunder planlægning, udførelse og håndtering af forretningsforholdet, eller vores legitime interesser i f.eks. at udføre kreditvurderinger, statistikker, analyser, markedsføringsaktiviteter (hvor samtykke ikke er påkrævet), yde support samt forbedre og udvikle vores produkter og tjenester. Behandlingen kan også være nødvendig for vores legitime interesser i at forebygge svig eller etablere, udøve eller forsvare juridiske krav (Artikel 6 (1) (f) i GDPR).
  • Retlig forpligtelse: Behandlingen af dine personoplysninger vil i nogle tilfælde være nødvendig for at overholde juridiske forpligtelser, såsom vores forpligtelser til at forebygge ulovlige aktiviteter (Artikel 6 (1) (c) i GDPR).
  • Samtykke: I undtagelsestilfælde og kun når ingen anden juridisk hjemmel kan anvendes, kan SELFINVEST anmode særskilt om dit samtykke til at behandle dine personoplysninger (Artikel 6 (1) (a) i GDPR). SELFINVEST vil for eksempel kun anvende dine personoplysninger til at sende dig produktinformation og andet markedsføringsmateriale via e-mail, hvis du forudgående og eksplicit har givet dit samtykke hertil, medmindre gældende lovgivning tillader os at kontakte dig uden et sådant samtykke.

 

Opbevaringsperiode

Personoplysninger opbevares i 6 måneder efter ophør af relationen.

 

Oplysninger til jobansøgere

Denne sektion beskriver SELFINVESTs behandling af personoplysninger i forbindelse med rekruttering.

 

Indsamling af personoplysninger

SELFINVEST kan indsamle, behandle og opbevare personoplysninger om dig som led i behandlingen af din ansøgning og i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

 

Kategorier af personoplysninger

SELFINVEST kan indsamle, behandle og opbevare følgende personoplysninger:

  • Personoplysninger, som du har oplyst i din jobansøgning og dit CV samt eventuelle bilag,
  • Personoplysninger, som du oplyser under eventuelle jobsamtaler,
  • Oplysninger om dig, herunder oplysninger om dine tidligere stillinger, aktiviteter, kompetencer, præstationer samt din generelle fremtræden, som er offentligt tilgængelige på internettet, herunder på sociale medier,
  • Resultater af personlighedstests m.v.,
  • Straffeattest,
  • Referencer fra dine tidligere og/eller nuværende arbejdsgivere,
  • Kreditoplysninger og -vurderinger, hvis den stilling, du har søgt, indebærer finansielle ansvarsområder (f.eks. bogføring eller regnskab).

 

Formål med behandlingen

Dine oplysninger vil blive brugt til at vurdere, om vi kan tilbyde dig en stilling.

 

Juridisk grundla

SELFINVEST vil primært behandle dine personoplysninger på følgende juridiske grundlag:

  • Anmodning om at indgå en ansættelseskontrakt med os: Vi kan behandle dine personoplysninger på baggrund af din anmodning om at indgå en ansættelseskontrakt med SELFINVEST (Artikel 6 (1) (b), i GDPR).
  • Legitime interesser: Vi kan behandle dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesser i at gennemføre yderligere vurderinger af, om vi ønsker at ansætte dig, herunder på baggrund af personlighedstests, offentligt tilgængelige oplysninger på internettet og – hvis stillingen indebærer finansielt ansvar – kreditoplysninger og vurderinger (Artikel 6 (1) (f) i GDPR).
  • Samtykke: I undtagelsestilfælde og kun når ingen anden juridisk hjemmel kan anvendes, kan SELFINVEST anmode særskilt om dit samtykke til at behandle dine personoplysninger (Artikel 6 (1) (a) i GDPR). SELFINVEST vil for eksempel kun indhente referencer fra dine tidligere og/eller nuværende arbejdsgivere eller indsamle din straffeattest, hvis du har givet samtykke hertil.

 

Opbevaringsperiode

Hvis du bliver tilbudt en stilling hos SELFINVEST, vil din ansøgning og yderligere relevante personoplysninger indhentet under rekrutteringsproceduren blive opbevaret i din medarbejdermappe.

Hvis du ikke bliver tilbudt en stilling, vil vi opbevare din ansøgning og eventuelle yderligere personoplysninger indhentet under rekrutteringsproceduren i en periode på 6 måneder efter vores afslag, medmindre du har givet samtykke til opbevaring heraf i en længere periode.

Hvis vi har indsamlet din straffeattest, vil vi slette den straks efter, at vi har modtaget og gennemgået den.

 

Videregivelse og overførsel

For at opfylde ovennævnte formål kan vi give adgang til dine personoplysninger til tredjeparter, der på baggrund af en kontraktuel relation med SELFINVEST leverer relevante tjenester, f.eks. IT-leverandører, kundeservicecentre, faktureringsleverandører, e-mail-leverandører, markedsføringsleverandører og tilknyttede selskaber. Sådanne tjenesteleverandører vil kun behandle personoplysninger i overensstemmelse med vores instruktioner og i henhold til indgåede databehandleraftaler.

I forbindelse med SELFINVESTs udvikling kan virksomhedens struktur ændre sig, f.eks. gennem et fuldt eller delvist salg af SELFINVEST. Ved en delvis overdragelse af aktiver, der indeholder personoplysninger, er det juridiske grundlag for den relaterede videregivelse af personoplysninger primært Artikel 6 (1) (f) i GDPR, da SELFINVEST har en legitim interesse i at overdrage en del af sine aktiver og foretage kommercielle ændringer.

Udover ovenstående gælder det som hovedregel, at dine personoplysninger ikke videregives til en tredjepart uden din tilladelse. Dog kan vi under visse omstændigheder og i overensstemmelse med gældende lovgivning have behov for at videregive dine personoplysninger til:

  • Politiet,
  • Rådgivere som advokater og revisorer,
  • Domstole,
  • Offentlige myndigheder,
  • Potentielle købere,
  • Tilknyttede selskaber.

Hvis dine personoplysninger overføres til databehandlere eller dataansvarlige etableret i lande uden for EU/EØS, som ikke har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, vil en sådan overførsel generelt være baseret på EU-Kommissionens standardkontrakter.

 

Dine rettigheder

  • Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, vi behandler om dig.
  • Du har ret til at gøre indsigelse mod vores indsamling og videre behandling af dine personoplysninger.
  • Du har ret til at få dine personoplysninger berigtiget og slettet, med visse lovbestemte undtagelser, herunder gældende bogførings- og hvidvasklovgivning.
  • Du har ret til at anmode om, at vi begrænser behandlingen af dine personoplysninger.
  • Under visse omstændigheder kan du også anmode om at modtage en kopi af dine personoplysninger samt få overført de personoplysninger, du har givet os, til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).
  • Du kan til enhver tid trække et givet samtykke tilbage. Vi vil derefter slette dine personoplysninger, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag. Vær opmærksom på, at tilbagetrækning af dit samtykke ikke påvirker lovligheden af den behandling, der er baseret på dit samtykke, inden det blev trukket tilbage.

 

Spørgsmål eller klager

Hvis du har spørgsmål vedrørende denne privatlivspolitik, eller hvis du ønsker at indgive en klage i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger, bedes du kontakte os:

SELFINVEST ApS
Adresse: Turbinevej 10, 5500 Middelfart, Denmark
CVR: 15008091
Telefon: +45 88 38 60 30

Hvis din klage ikke bliver løst af os, og du ønsker at gå videre med sagen, kan du sende din klage til tilsynsmyndigheden i dit land.

 

Ændringer i Privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at opdatere denne politik. Dato for seneste ændring fremgår nederst.